Arne Gryte er avdelingssjef for ca 85 medarbeidere som jobber tverrfaglig innen alle de tekniske fagområdene Caverion leverer. Kundene er smarte og fornuftige, og når de skal utvikle byggene sine mot en mer bærekraftig fremtid, tar de kontakt med Caverion for å få råd og tips til hva som er mulig og lønnsomt.
Sjekk ut #caverionstavanger på instagram for et innblikk i arbeidsdagen til folka i Stavanger Service!
Folka i avdelingen til Arne, vet hva som skal til for å få fornøyde kunder. For å levere topp prestasjoner og samtidig være lønnsomme, bruker lederne tid sammen med teknikerne på å lage handlingsplaner for å nå målet de har satt seg for året.
- Alle må gå i samme takt og vite hvor vi skal hen, og skal det fungere så må det være enkelt. I praksis så har vi en modell vi jobber mot i strategien. De fire must win lager vi handlingsplaner rundt og gjør de kjent for alle. Ikke en 40 siders powerpoint, men setter ned konkrete, enkle aksjoner, med salgsmål og hvordan vi skal vokse, og hvor trenger vi folk. Så deler vi med alle hva som er vårt hovedfokus dette året, og hvordan vi skal nå målene, sier Arne.
Utfordringen til Arne er stort sett den samme som andre avdelingssjefer; å få rekruttert minst like dyktige folk som de har i dag. De har et godt og sterkt fagmiljø i avdelingen. De arrangerer fagkvelder, men også sosiale samlinger på tvers av fagmiljøene.
-Det er viktig å beholde fagstoltheten mens en også bygger den tverrfaglige kompetansen, og det er en fin balanse som må holdes der, forteller Arne.
Arne beskriver arbeidsmiljøet og organisasjonen som en stor familie som viser omsorg for hverandre, og han gleder seg til at de igjen kan arrangere sosiale arrangement, som en sykkeltur til Skagen.
De har en egen lukket Facebook-gruppe for alle medarbeidere, hvor de deler bilder fra arbeidsdager og gir kudos til hverandre.
- Mye av min jobb som leder er å snakke med folk. Min dør er alltid åpen, vi bryr oss om hverandre og alle kan snakke med alle. Det er lagspill det vi gjør, og da må vi evne å se hverandre, forteller Arne.
De siste 10 årene så har avdelingen til Arne vært blant de topp tre serviceavdelingene i Caverion Norge.
- Vi har mange flinke folk og et sterkt lag som er stolte over jobben de gjør og laget de tilhører. Kulturen vår er at vi går i takt etter en strategi i bunnen, jobber sammen og tar tak og responderer kjapt når det trengs. Vi har mange fornøyde ServiFlex-kunder som gir oss gode tilbakemeldinger i kundeundersøkelsen. Klager kunden så snur vi oss rundt og ordner slik at kunden blir fornøyd. Dette gjør oss til et vinnerlag, sier Arne.
- Jeg har en filosofi om at hver dag er en ryddedag; Er det ting som ikke fungerer så skal en ta tak i det først. Ta tak i og løs utfordringer fortløpende, om det er folk eller ting som ikke fungerer, så få det løst. Deleger og sett i gang en aksjon, eller en plan. Hva er utfordringen, hvem kan løse det. Jeg har et kjempegodt lag med meg, og det er kjempeviktig å bruke de, avslutter Arne Gryte, avdelingssjef for Stavanger Service.